JFolder: :files: Η διαδρομή δεν καταλήγει σε φάκελο. Διαδρομή: [ROOT]/images/stories/galleries/2012/ekdromi20.5.12

Κυριακή , 20 Μαΐου,  ο «Φυσιολάτρης» πραγματοποίησε  εκδρομή στο φαράγγι του Λάδωνα, κοντά στο υδροηλεκτρικό εργοστάσιο. Μια όμορφη διαδρομή, κάτω από το μοναστήρι της Παναγίας Κλειβωκάς, με αρκετές περιπέτειες.

Μετά από μια σύντομη στάση στο Αρτεμίσιο, κατευθυνθήκαμε στο δρόμο προς την όμορφη Βυτίνα. Στη συνέχεια  στρίψαμε δεξιά με προορισμό τα Τρόπαια , περνώντας μέσα από τα παραδοσιακά Λαγκάδια, γνωστά  για τους Λαγκαδινούς μαστόρους, αρχιτέκτονες της πέτρας. Λίγο πριν τη Κοντοβάζαινα κοντά στο Βούτση το πούλμαν μας άφησε και περπατήσαμε προς τη Μονή της Παναγίας  Κλειβωκάς.

Το μοναστήρι είναι κτισμένο σε μια χαράδρα δίπλα στον ποταμό Λάδωνα ψηλά σε  ένα βράχο και θυμίζει Μετέωρα. Ανεβαίνεις πάνω από εκατό σκαλιά, για να φτάσεις στην παλιά εκκλησία με το ξυλόγλυπτο τέμπλο και τον μπρούτζινο πολυέλαιο, που είναι κτισμένη μέσα σε μια εσοχή των βράχων. Στη σπηλιά αυτή  μπορείς να περπατήσεις σκυφτός αρκετά μέτρα και να φτάσεις στο βάθος στο σημείο, όπου βρέθηκε η εικόνα της Παναγίας. Στο μοναστήρι σήμερα υπάρχει μόνο μια μοναχή μεγάλης ηλικίας. Αφού ανάψαμε ένα κερί και ξεκουραστήκαμε, οι τουρίστες επέστρεψαν στο πούλμαν  και επισκέφτηκαν το μαντείο της Ερυκίνης Αφροδίτης και την Κοντοβάζαινα.

Οι πεζοπόροι ,  41 άτομα, αφήνοντας το μοναστήρι πήραμε το κατηφορικό μονοπάτι, για να φτάσουμε στο ποτάμι. Συναντήσαμε ένα δύσκολο πέρασμα, όπου το μονοπάτι είχε καταστραφεί και από κάτω εκτεινόταν γκρεμός.  Με μεγάλη προσοχή καθαρίσαμε τις πέτρες και χρησιμοποιώντας σχοινί περάσαμε όλοι με ασφάλεια το δύσκολο αυτό σημείο του  μονοπατιού. Στη συνέχεια, αρκετές φορές χρειάστηκε να καθαρίσουμε το δρόμο και βοηθώντας ο ένας τον άλλον φτάσαμε στην κοίτη του ποταμού.

Περπατήσαμε ένα από τα ομορφότερα φαράγγια  δίπλα στο ποτάμι κάτω από τον ίσκιο των ιτιών και των πλατάνων ,  περνώντας πότε στη μια και πότε στην άλλη όχθη από τα πρόχειρα γεφυράκια που είχαν φτιαχτεί από κορμούς δέντρων,  ειδικά για την πορεία  μας από τον τοπικό σύλλογο «Αναγέννηση». Φυσικά δεν έλειψαν και τα απρόοπτα. Όλο και κάποιος έπεφτε παραπατώντας στο νερό, που σε αρκετά  σημεία ήταν αρκετά βαθύ. Φτάνοντας σε κάποιες βάθρες με βάθος πάνω από 2 μέτρα κάποιοι δεν άντεξαν τον πειρασμό και έπεσαν στο νερό να κολυμπήσουν.

Οι τελευταίοι της ομάδας από τον πολύ ενθουσιασμό προσπέρασαν το τελευταίο γεφυράκι και μετά από λίγο αφού έφτασαν σε αδιέξοδο από τη δεξιά όχθη αναγκάστηκαν να περάσουν μέσα από το ποτάμι, κρατώντας για  ασφάλεια ένα σχοινί που ήταν δεμένο από δυο πλατάνια, ώστε  να περάσουν στην απέναντι όχθη που οδηγούσε στο υδροηλεκτρικό εργοστάσιο του Λάδωνα.

‘Οσοι  έφτασαν νωρίς, ξεναγήθηκαν στο υδροηλεκτρικό εργοστάσιο, όπου έφτανε με ορμή το νερό με έναν τεράστιο αγωγό και κινούσε τους ρότορες για την παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος.

Αφού  γευματίσαμε σε τοπική ταβέρνα στο χωριό Βούτση , αργά το απόγευμα  ξεκινήσαμε για την επιστροφή μας.

Είχαμε όμως ήδη ξεφύγει από το πρόγραμμα μας  και η μακρινή απόσταση  είχε σαν αποτέλεσμα να φτάσουμε πολύ αργά το βράδυ  στην Αθήνα.

Ήταν όμως μια υπέροχη εκδρομή με πολλά απρόοπτα στο πανέμορφο αυτό φαράγγι, που θα μας μείνει αξέχαστη.