Στιs 17 Μαΐου το πρωί, ημέρα Τετάρτη, ξεκίνησε η εκδρομή μας για τις ανατολικές χώρες της Ευρώπης ΟΥΓΓΑΡΙΑ, ΣΛΟΒΑΚΙΑ, ΠΟΛΩΝΙΑ, ΤΣΕΧΙΑ.

Η πρώτη διανυκτέρευσή μας έγινε στη Σερβία και τη δεύτερη μέρα βρεθήκαμε στην πανέμορφη ΒΟΥΔΑΠΕΣΤΗ. Ο καιρός ήταν καλός και μας επέτρεψε στο διήμερο της παραμονής μας να γνωρίσουμε  τα αξιοθέατά της,  να περιηγηθούμε στο Δούναβη με ποταμόπλοιο και να ολοκληρώσουμε με βραδινή έξοδο σε παραδοσιακό κέντρο.Διασχίζοντας τη Σλοβακία μέσα από πανέμορφα τοπία φτάσαμε στην Πολωνία. Από την πρώτη στιγμή η χώρα αυτή μας εντυπωσίασε. Πάρα πολύ πράσινο σε όλες τις αποχρώσεις, δρόμοι πεντακάθαροι, σπίτια χτισμένα με τον παραδοσιακό τρόπο.

Η Κρακοβία, όμορφη μεσαιωνική πόλη, μας υποδέχτηκε με ψιλόβροχο. Πολλούς τουρίστες και επίσης πολλά σχολεία συναντήσαμε στην περιήγησή μας στα αξιοθέατά της.

Το απόγευμα επισκεφτήκαμε τα αλατωρυχεία WIEILICZA, ένα μοναδικό μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς σε πολλά επίπεδα, με στοές, σήραγγες, λίμνες και πολλές αίθουσες με διάφορα εκθέματα.Το πρωί της 6ης ημέρας πήγαμε στο ΑΟΥΣΒΙΤΣ, το στρατόπεδο όπου βρήκαν φρικτό θάνατο χιλιάδες συνάνθρωποί μας από τους ναζί του παρανοϊκού δικτάτορα Χίτλερ. Είναι ανέπαφο και η περιήγηση στους χώρους του αποτελεί προσκύνημα μνήμης για τους αδικοχαμένους κρατούμενούς του.

Στο δρόμο για τη Βαρσοβία επισκεφτήκαμε τη μονή της Μαύρης Παναγίας.Είναι ένα μεσαιωνικό μοναστήρι, στο οποίο μάλιστα είχαμε την τύχη να παρακολουθήσουμε την “καθολική “ τελετή    της “πρώτης κοινωνίας” αγοριών  και κοριτσιών, σε μια πατροπαράδοτη εκδήλωση.Με την ξεναγό μας παρέα στη Βαρσοβία ξεκινήσαμε από το πάρκο ΛΑΖΙΕΝΚΙ. Πρώτο-πρώτο ήταν το καλύτερο μνημείο του ΣΟΠΕΝ και στη συνέχεια τα παλάτια των βασιλιάδων.

Κατόπιν ακολουθώντας τη βασιλική λεωφόρο είδαμε ωραίες εκκλησίες, ανακαινισμένα μεσαιωνικά πολύχρωμα οικοδομήματα και καθίσαμε στην παλιά πόλη με τα διατηρητέα κτίρια που η ΟΥΝΕΣΚΟ προστατεύει ως μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς. Περπατήσαμε σε γραφικά δρομάκια και τις τεράστιες πλατείες του Κάστρου και της Αγοράς.

Επισκεφθήκαμε το μνημείο του βασιλιά Σιγισμούνδου, το σπίτι της μαντάμ ΚΙΟΥΡΙ, το μνημείο του Κοπέρνικου, το μνημείο της Αντίστασης και την εκκλησία του ΆγιουΣταυρού, όπου φυλάσσεται η καρδιά του Σοπέν.Η 8η ημέρα ήταν μετάβαση από τη Βαρσοβία στην Οστράβα της Τσεχίας, μια πόλη βιομηχανική με μικρό ενδιαφέρον.

Την 9η ημέρα μετά το πρωινό πήγαμε στην πόλη ΟΛΟΜΟΥΤΣ, τη θρησκευτική πρωτεύουσα της Τσεχίαs. Εδώ είδαμε πολλά μεσαιωνικά οικοδομήματα, τον Καθεδρικό ναό, όμορφες πλατείες και ένα Αστρονομικό ρολόι που χτυπά τις ώρες με ένα ιδιαίτερα χαρακτηριστικό τρόπο.Αναχωρήσαμε για τη Σλοβακία και την πρωτεύουσά της Μπρατισλάβα. Είναι κτισμένη στις όχθες του Δούναβη, έχει όμορφουs πεζοδρόμουs και  πλατείεs, Όπερα,  τον Καθεδρικό ναό του ΑγίουΜαρτίνου και ψηλά δεσπόζει το κάστρο της.Στη Σλοβακία επισκεφτήκαμε μια ακόμη πόλη, την ΒΑNSKA BYSTRICA. Όμορφη μεσαιωνική πόλη με Πύργο ρολογιού που γέρνει, αντιγραφή του Πύργου της Πίζας,  με το ναό του ΆγιουΦραγκίσκου, όμορφη πλατεία και το μνημείο της Εθνικής εξέγερσης.

Σε όλες τις χώρες και πόλεις που επισκεφτήκαμε μας έκανε εντύπωση η καθαριότητά τους   και η αγάπη των κατοίκων για τη χώρα τους.