JFolder: :files: Η διαδρομή δεν καταλήγει σε φάκελο. Διαδρομή: [ROOT]/images/stories/galleries/2014/ekdromi7.12.14

Την  Κυριακή το πρωί , 7Δεκεμβρίου 2014, ξεκινήσαμε από τη Νίκαια και κατευθυνθήκαμε προς Κόρινθο. Κάναμε  μια στάση στο Σπαθοβούνι για καφέ και  συνεχίσαμε για Τρίπολη. Διασχίσαμε την πόλη της Τρίπολης που εκείνη την ώρα άρχιζε σιγα-σιγά να ξυπνάει.., περάσαμε το Παναρκαδικό νοσοκομείο  και συνεχίσαμε τον επαρχιακό δρόμο για την Αλωνίσταινα. H Αλωνίσταινα, χτισμένη σε υψόμετρο 1.220 μέτρων, απλώνεται σε μια μικρή κοιλάδα μέσα στο καταπράσινο δάσος του Μαινάλου, δίπλα σε ένα μικρό ποταμάκι και βρίσκεται πολύ κοντά στο χιονοδρομικό κέντρο του Μαινάλου και στην κορυφή Οστρακίνα. Το τοπίο είναι εντυπωσιακό και προσφέρεται για μικρές βόλτες και πεζοπορίες στα μικρά μονοπάτια στου δάσους. Το χωριό είναι πολύ γνωστό για τις άφθονες πηγές και βρύσες του. Παλαιά πετρόκτιστα αρχοντικά και όμορφα σπίτια φτιαγμένα από Λαγκαδιανούς μαστόρους, φημισμένους για την τέχνη τους. Από την Αλωνίσταινα καταγόταν η μητέρα του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη, Ζαμπία Κωτσάκη, και εκεί  έζησεκαι  ο Γέρος του Μοριά στα παιδικά του χρόνια. Από τον Αϊ Γιάννη στην Αλωνίσταινα ξεκίνησαν  και οι δυο πεζοπορίες 3 και 4 ωρών, οι οποίες ακολούθησαν το σηματοδοτημένο ανηφορικό μονοπάτι. Περάσαμε μέσα από πυκνά έλατα, μονοπάτια μέσα στα λιβάδια, δασικούς δρόμους, διασχίσαμε ρέματα και συναντήσαμε αρκετές πηγές. Στη  διαδρομή περπατήσαμε σε πολλά λιβάδια, έρημα  παρατημένα χωράφια, που αλλοτινές εποχές έσφυζαν από ζωή. Εδώ   οι Αρκάδες όργωναν , έσπερναν, θέριζαν και αλώνιζαν τη σοδειά τους. Η βροχή που άρχισε να πέφτει μας ανάγκασε να παρακάμψουμε το τελευταίο κομμάτι της διαδρομής και να επιβιβαστούμε στο πούλμαν για να επισκεφτούμε το Λιμποβίσι. Είναι ένα μικρό  χωριό κτισμένο στα  1200 μέτρα ύψος, από όπου καταγόταν οι Κολοκοτρωναίοι. Επισκεφτήκαμε το αναστηλωμένο κτίριο που είναι κτισμένο δίπλα στο παλιό πατρικό σπίτι του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη, που κατασκευάστηκε με ευγενική δαπάνη του Αρκάδα Αγγελόπουλου και είναι αντίγραφο παραδοσιακού Κολοκοτρωνέικου σπιτιού. Ο χώρος λειτουργεί ως μουσείο της οικογένειας και του αγώνα των Ελλήνων το 1821 και  πολύ κοντά     υπάρχει  αναψυκτήριο, που προσφέρει ντόπια προϊόντα (μέλι, τσάι, κ.λ.π.), παραδοσιακά γλυκά και αναψυκτικά.Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε όλοι μαζί στο χωριό Πιάνα.

Η Πιάνα είναι χτισμένη σε μια πλαγιά της οροσειράς του Μαινάλου σε υψόμετρο περίπου 1000 μέτρων και η θέση της στο Μαίναλο  της προσφέρει άφθονη ηλιοφάνεια, πνιγμένη μέσα στο πράσινο. Στην πλατεία της Πιάνας δεσπόζει η εκκλησία του Αγίου Γεωργίου, που είναι χτισμένη πάνω σε επιβλητικό βράχο στο κέντρο του χωριού και διαθέτει 2 υπέροχα πετρόκτιστα καμπαναριά. Στο βουνό που βρίσκεται πάνω από τις πηγές του Ελισσώνα και πολύ κοντά στο χωριό, βρίσκεται η επονομαζόμενη σπηλιά του Θεού Πάνα. Ο τοπικός μύθος θέλει τον τραγοπόδαρο Θεό Πάνα να κατοικεί στη σπηλιά αυτή και με τη φλογέρα του να πλημμυρίζει με ήχους την πανέμορφη χαράδρα των πηγών του Ελισσώνα. Μια ομάδα επισκέφτηκε τη σπηλιά αυτή, αλλά γύρισαν πίσω με τις χειρότερες εντυπώσεις, γιατί την έχουν μετατρέψει σε πρόχειρο σταύλο. Στη μοναδική τοπική ταβέρνα του χωριού γευματίσαμε και στη συνέχεια πήραμε το δρόμο της επιστροφής μας

Ήταν ακόμα μια όμορφη πεζοπορία από τις πολλές που κάνουμε στο αγαπημένο βουνό του Φυσιολάτρη, το Μαίναλο.