JFolder: :files: Η διαδρομή δεν καταλήγει σε φάκελο. Διαδρομή: [ROOT]/images/stories/galleries/2012/ekdromi23-25.3.12

Εκδρομή στο « βουνό των Κενταύρων » πραγματοποίησε  ο « Φυσιολάτρης » το τριήμερο της 25ης Μαρτίου. Επισκεφτήκαμε το πανέμορφο και κατάφυτο βουνό του Πηλίου, περπατήσαμε σε δυο όμορφες διαδρομές και περιηγηθήκαμε  στη Νοτιοανατολική  Μαγνησία ως το ακρωτήρι Τρίκερι.

Αναχωρήσαμε το μεσημέρι της Παρασκευής στις 14.00 για το Πήλιο. Στη γέφυρα της Αλαμάνας κάναμε μια στάση, για να τιμήσουμε τον Αθανάσιο Διάκο και όλους τους αγωνιστές του 1821  που έδωσαν τη ζωή τους για την ελευθερία της Ελλάδας. Εδώ η φιλόλογος κ. Μαίρη Μαρούλη μας μίλησε για τα ιστορικά γεγονότα που εκτυλίχθηκαν στη περιοχή και ο ηθοποιός κ. Γιώργος Τσιδίμης απήγγειλε ένα ποίημα για τον Αθαν. Διάκο. Στη συνέχεια   αναχωρήσαμε για το Νότιο Πήλιο και, αφού διασχίσαμε το Βόλο,  φτάσαμε   στην Αργαλαστή και διανυκτερεύσαμε   λίγο έξω από το Χόρτο, στο LEDA HOTEL, ένα  πανέμορφο παραλιακό  ξενοδοχείο μέσα στις ελιές, με παραδοσιακά πηλιορείτικα δωμάτια  με θέα τον Παγασητικό κόλπο.

Τη 2η μέρα επισκεφτήκαμε  το Τρίκερι, ένα παραδοσιακό ψαροχώρι σκαρφαλωμένο ψηλά στο βουνό, από το φόβο των πειρατών, που αγναντεύει  το Αιγαίο, το Βόρειο Ευβοϊκό και τον Παγασητικό κόλπο. Από εδώ οι Τρικεριώτες  σφουγγαράδες ξεκινούσαν για να μαζέψουν απ΄ τα βάθη της θάλασσας τα πολύτιμα σφουγγάρια. Περπατήσαμε στα καλντερίμια του χωριού και  επισκεφτήκαμε την Αγία Τριάδα, όπου βρίσκεται ο Θρόνος του Μέγα Ναπολέοντα, πού έφεραν από τη Βαρκελώνη Τρικεριώτες ναυτικοί. Οι πεζοπόροι με οδηγό τον κ. Γιώργο από τον « Πάνα » έκαναν μια διαδρομή σε ένα πλακόστρωτο μονοπάτι από το Τρίκερι και κατέληξαν στη θάλασσα στην περιοχή Κόττες. Όσοι δεν πεζοπόρησαν κατευθύνθηκαν με το πούλμαν στον Αλογόπορο και από εκεί με καραβάκι πέρασαν απέναντι στο νησί και επισκέφτηκαν τη μονή Ευαγγελίστριας. Στη συνέχεια όλοι μαζί κατευθυνθήκαμε στην Αγία Κυριακή και στις ταβέρνες της γευτήκαμε νόστιμους ψαρομεζέδες. Αργά το απόγευμα φτάσαμε στο ξενοδοχείο, απολαύσαμε το ηλιοβασίλεμα και κάποιοι τολμηροί έκαναν και μπάνιο στη θάλασσα. Το βράδυ είχαμε μουσική βραδιά  με ζωντανή μουσική στο ξενοδοχείο μας, όπου διασκεδάσαμε και χορέψαμε μέχρι τις πρώτες μεταμεσονύκτιες ώρες.

Την Κυριακή, με τη αλλαγή της θερινής ώρας ξυπνήσαμε νωρίς. Βγαίνοντας στα μπαλκόνια μας αντικρίσαμε στη θάλασσα  ένα κοπάδι δελφινιών να παίζουν πολύ κοντά στο ξενοδοχείο μας. Πήγαμε για πρωινό μόνο αφού απομακρύνθηκαν στο βάθος του Παγασητικού. Ύστερα  αναχωρήσαμε  για τις Μηλιές, το πανέμορφο χωριό στο ανατολικό και Νότιο Πήλιο. Οι πεζοπόροι  πραγματοποίησαν μια διάσχιση του Πηλίου, σε ένα παλαιό μονοπάτι στρωμένο στο μεγαλύτερο τμήμα του με πηλιορείτικες πλάκες, από τις Μηλιές ως τη Τσαγκαράδα. Περάσαμε μέσα από πυκνή βλάστηση με πουρνάρια, αριές , κουμαριές και ανάμεσά τους πανέμορφα μικρά λουλουδάκια. Φτάσαμε στην κορυφή και μέσα από ένα δάσος οξιάς αρχίσαμε να κατηφορίζουμε προς το Αιγαίο πέλαγος. Σε αρκετά σημεία συναντήσαμε αρκετό χιόνι, αλλά το περάσαμε,  χωρίς να μας προξενήσει σοβαρά προβλήματα. Φτάσαμε στην Τσαγκαράδα περνώντας μέσα από δάση καστανιάς, όπου πού και πού βρίσκαμε κανένα κάστανο από αυτά που είχαν απομείνει από τα αγριογούρουνα.  Το μεσημέρι μετά από πορεία 5 ωρών φτάσαμε τελικά στην Τσαγκαράδα, όπου μας περίμεναν και οι υπόλοιποι που περιηγήθηκαν στα  όμορφα χωριά του Πηλίου.

Οι «τουρίστες» στις πανέμορφες Μηλιές επισκέφθηκαν πρώτα την ονομαστή και διεθνώς για την ακουστική της και τις αγιογραφίες της εκκλησία των Παμμεγίστων Ταξιαρχών, η οποία κτίστηκε και ανακαινίστηκε στα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Διαθέτει 48 αναποδογυρισμένα πιθάρια στους τρούλους  της στέγης και , για καλύτερο ακουστικό αποτέλεσμα, επιπλέον 5 πηγάδια κάτω από το δάπεδο του ναού, τα οποία ανακαλύφθηκαν πρόσφατα ( 1987 ) σε επισκευή/συντήρηση του ναού από τη Βυζαντινή Εφορία. Από τις τοιχογραφίες του ναού ξεχωρίζουν εκείνες του Αγ. Χριστόφορου με κεφάλι προβάτου, του Αγ. Σισώη, καθώς και εκείνες του πρόναου με σκηνές από τη Δευτέρα Παρουσία και το Ζωδιακό Κύκλο. Αφού γευτήκαμε τα όμορφα πηλιορείτικα γλυκά του κουταλιού, ήπιαμε το καφεδάκι μας κάτω από τον ήλιο στην όμορφη πλατεία, όπου οι μαθητές θα πραγματοποιούσαν σε λίγη ώρα την παρέλασή τους και, αφού αγοράσαμε φρεσκοψημένα ελιόψωμα, τυρόψωμα και άλλες λιχουδιές από το φούρνο στην είσοδο του χωριού, αναχωρήσαμε για τον επόμενο προορισμό μας.

Σταματήσαμε για λίγο στον Κισσό, που πήρε το όνομά του από τους πολλούς κισσούς που τυλίγονται ολόγυρα στα δέντρα, όπου, κυρίως, επισκεφθήκαμε τη φημισμένη εκκλησία της Αγ. Μαρίνας, με την όμορφη αρχιτεκτονική, το εντυπωσιακό καμπαναριό της, το όμορφο συντριβάνι στον αυλόγυρό της, τους 4 τρούλους στο εσωτερικό και τις αξιόλογες τοιχογραφίες του Ιωάννη Παγώνη, με εκείνη του Θεού να παριστάνεται ως γέροντας.

Συνεχίζοντας  βορειότερα κάναμε μια στάση στην ξακουστή άλλοτε για το εμπόριο και το στόλο της  Ζαγορά ( σλαβ. λέξη = πίσω από το βουνό ), περίφημη και για τα μήλα της σήμερα, όπου ξεκουραστήκαμε στην όμορφη πλατεία, αγοράσαμε γλυκά του κουταλιού και άλλα προϊόντα από το γυναικείο συνεταιρισμό και περιηγηθήκαμε στα όμορφα στενά της με τις υπέροχες εκκλησίες, τα αρχοντικά και τις πηγές. Η θέα προς το Χορευτό, το επίνειό της άλλοτε, μαγευτική ... η ώρα παραμονής μας όμως λιγοστή.

Στη συνέχεια  όλοι μαζί κατευθυνθήκαμε για την όμορφη πόλη του Βόλου.  Φτάσαμε στην παραλία του Βόλου, που ήταν  κατάμεστη από κόσμο, όπου γευματίσαμε και κάναμε τη βόλτα μας. Στις έξι το απόγευμα αναχωρήσαμε για τη Νίκαια με γεμάτες τις μπαταρίες για να αντεπεξέλθουμε στις απαιτήσεις των καιρών..